Általában ismert tény, hogy Linuxos környezetben a karakterkezelés kényesebb ügy, mint windowsos környezetben, gondolva itt leginkább a magyar, ékezetes karakterekre. Java-s telepítők esetében találkoztam eddig legtöbbször ezzel a gonddal. Az elmúlt napokban belefutottam egy ilyen esetbe, amelyet most megosztok mindenkivel. Ügyfél, támogatott Linux operációs rendszeren futó Lotus Domino szerverre akarta telepíteni a Sametime 8.5.1 szervert. Teljesen korrekt előkészítő munkát végezte, melynek ellenére a Sametime telepítés valahol 80 és 90 százalék között, hosszú hibaüzenetet köpve magából, leállt. A log fájlt elemezve, egy egészen furcsa hibaüzenetet találtak:
null/notes.ini
*for English speakers: Error description and solution in Lotus Sametime forum
Megpróbálták ezután a telepítést más Linux disztribúciókon is, de a hiba makacsul mindig pontosan ugyanott jelentkezett és ugyanúgy tartalmazta a már említett üzenetet. Mivel eredményre nem jutottak és az Interneten sem találtak megoldást (bár az említett hibát más is jelezte), megkerestek engem, hogy tudok-e segíteni. Amikor megvizsgáltam a környezetet, egyetlen kivetni valót találtam, az ulimit -n eredményét, amely 1024 volt. Ez nagyon alacsony és számos esetben okozott már olyan hibaüzenetet telepítésekkor, amelyek egyáltalán nem utaltak a probléma eredetére. Gyorsan nekiszaladtunk az /etc/security/limits.conf fájlnak és nyomtunk bele egy * hard nofile 65535 és egy * soft nofile 65535 paramétert, majd a biztonság kedvéért újraindítottuk a gépet. Sajnos ez nem segített (bár reménykedtem benne). Még több mindent kipróbáltunk, de eredménytelenül. Ekkor már kicsit én is el voltam szontyolodva, de eszembe jutott, hogy van nekünk egy belső adatbázisunk. Nosza nézzük meg, hogy van-e benne valami. Keresési feltétel "null/notes.ini". A teljes rendszerben (ami azért egy iszonyú nagy adatbázis), egyetlen találat volt. Nosza nézzünk bele. A hibaleírás teljesen azonos, a megoldás pedig végtelen egyszerű. A Sametime szerver telepítője, egy bizonyos ponton, végigolvassa a szerver notes.ini fájlt. Amennyiben ebben a fájlban akár egytlen helyen is szerepel ékezetes betű, az ini fájl olvasása hibával megszakad, ami pedig hibával lezárja a telepítést. a null/notes.ini hibaüzenet általában azt jelenti, hogy a telepítőprogram valamiért nem tudja végigolvasni a notes.ini fájlt. Ilyen problémát okozhatnak a következők:
Megpróbálták ezután a telepítést más Linux disztribúciókon is, de a hiba makacsul mindig pontosan ugyanott jelentkezett és ugyanúgy tartalmazta a már említett üzenetet. Mivel eredményre nem jutottak és az Interneten sem találtak megoldást (bár az említett hibát más is jelezte), megkerestek engem, hogy tudok-e segíteni. Amikor megvizsgáltam a környezetet, egyetlen kivetni valót találtam, az ulimit -n eredményét, amely 1024 volt. Ez nagyon alacsony és számos esetben okozott már olyan hibaüzenetet telepítésekkor, amelyek egyáltalán nem utaltak a probléma eredetére. Gyorsan nekiszaladtunk az /etc/security/limits.conf fájlnak és nyomtunk bele egy * hard nofile 65535 és egy * soft nofile 65535 paramétert, majd a biztonság kedvéért újraindítottuk a gépet. Sajnos ez nem segített (bár reménykedtem benne). Még több mindent kipróbáltunk, de eredménytelenül. Ekkor már kicsit én is el voltam szontyolodva, de eszembe jutott, hogy van nekünk egy belső adatbázisunk. Nosza nézzük meg, hogy van-e benne valami. Keresési feltétel "null/notes.ini". A teljes rendszerben (ami azért egy iszonyú nagy adatbázis), egyetlen találat volt. Nosza nézzünk bele. A hibaleírás teljesen azonos, a megoldás pedig végtelen egyszerű. A Sametime szerver telepítője, egy bizonyos ponton, végigolvassa a szerver notes.ini fájlt. Amennyiben ebben a fájlban akár egytlen helyen is szerepel ékezetes betű, az ini fájl olvasása hibával megszakad, ami pedig hibával lezárja a telepítést. a null/notes.ini hibaüzenet általában azt jelenti, hogy a telepítőprogram valamiért nem tudja végigolvasni a notes.ini fájlt. Ilyen problémát okozhatnak a következők:
- adminisztrátor neve, például András Horváth/demo/net
- mail in adatbázis neve, például Beszerzés/demo/net
A megoldás az lehet, hogy a Sametime szerver telepítésének idejére távolítsuk el (törlés!!) ezeket a sorokat a notes.ini fájlból (biztonsági másolat!!!), majd a telepítés után tegyük vissza. A Domino szervert kizárólag ez után indítsuk el!!!
A Lotus Sametime fórumban is rögzítésre került az eset és a megoldás.
No comments:
Post a Comment