Monday 15 January 2007

Domino 6.5.5 Linuxon. Egy kis szívás

Hölgyeim és Uraim!
ha véletlenül nem akadtak még ilyenbe, hát itt a tanulság. Lotus Domino 6.5.5 szervert telepítettem RHEL 3-ra minden gond nélkül. A szerver szépen elindult, regisztráltam egy felhasználót. Gond egy szál se. Ezután következett a magyar nyelvi csomag telepítése, ami kisebb huncutságot követel, mert elég régi jre kell hozzá (pl. SUN Java 1.4.0 vagy IBM JAva 1.3.1). Újabbakkal ne is kisérletezz!! A nyelvi csomag telepítése hibátlanul megtörtént, legalább is semmi hibaüzenet meg ilyesmi. Ezután regisztráltam egy DWA felhasználót és nekitolattam böngészőből. És jött a borzadály! Az alappostaláda által szolgáltatott dolgok (pl. View nevek) teljesen magyarul jöttek, de a menük angolok voltak. Nem részletezem, hogy mi mindent próbáltam ki (pl. bal kezemmel a hátamon átnyulva kitörölni ...), mire kijött a megoldás. A problémára akkor derült fény, amikor meg akartam nyitni az iNotes könyvtárban lévő Forms6.nsf -et, ami nagyon fontos összetevője a DWA-nak. Szóval a Notes kliensben Ctrl+o ahogy illik, mire a válasz diszk full vagy a fájl rídonli. Na bumm. Most jött csak a java. Durr neki ls -al , chmod, chown, df -h meg ami eszembe jutott (na jó nem minden). Minden tutti. Robogás vissza a Notes kliensbe, Ctrl+o meg feneminden, a válasz ugyanaz. Gondoltam egy hinnyét, és a saját demo környezetmből átttöltöttem a Forms6.nsf fájlt. Durr neki ls -al , chmod, chown, df -h meg ami eszembe jutott, plusz Sign design és lőn csoda. Most hát aludni térek.

No comments: