Tuesday 29 June 2010

Ubuntu 9.10 és Lotus szoftverek

Sokat vívódtam azon, hogy mi legyen a 64 bites Lenovo T500 gépem alap operációs rendszere. Szóba jöttek a különböző Windows verziók (a gép Vistával érkezett) és ki is próbáltam őket. Mindegyiknek voltak előnyei és hátrányai, de kísérletező kedvem (miért is ne csinálnék magamnak szükségtelen fejfájást) az Ubuntu felé húzott. Kisebb - nagyobb kerülőutak után az Ubuntu 9.10 64 bites változatánál kötöttem ki. Egy darabig csak a vmware workstationt használtam rajta, de nemrég úgy döntöttem, hogy megpróbálok teljesen átköltözni rá a Windows XP-s irodai gépemről. Döntésemet támogatta, hogy létrejött az IBM-en belül egy Debian közösség, amely sorra adja ki a Lotus szoftverek Debianon támogatott verzióit és folyamatosan bővülnek az egyéb IBM eszközök is, mint pl. nyomtatótámogatás. Sajna erre sincs végtelen erőforrás, ezért mindenből 32 bites változat érhető el. Ez időnként jelentett némi macerát (meg egy teljes alvás nélküli éjszakát), de végül is felhergeltem egy működő munkakörnyezetet, ami alapvetően mindent tud (except nyomtatás, de van Linux guru a csapatban, aki megígérte, hogy .....). 
Jelenleg így nézek ki (*minden szoftver 32 bites):
- Lotus Notes 8.5.2 Code Drop 5 angol, de magyar helyesírás-ellenőrzővel
- Sametime 8.5.1 kliens beépített Sametime Unified Telephony szolgáltatással (működik!), beépített Broadcast Community és Chat rooms szolgáltatásokkal. Az utóbbi kettőt még kevesen használjuk, de folyamatosan terjed.
- Lotus Symphony 3 beta 3 verzió. Jut eszembe, még fel kell alá telepíteni a magyar helyesírás-ellenőrzőt (meg is nézem benne rögtön, hogy miképpen kell helyesen leírni, hogy helyesírás-ellenőrző).
- Szerencsére a beépített Wi-Fi támogatja az IBM biztonsági előírásait, ezért könnyen és gyorsan beállíthattam a Wi-Fit (az otthoni nem volt kunszt).
- Lotus Mobility Client 6.1.3.0, hogy legyen VPN bármikor és bárhonnan
Mindezek mellé persze egy rakat böngésző, mint Firefox, Chrome, Opera, mikor melyikre van kedvem és kellett még telepítenem "használható" betűtípusokat is. Az üzleti szoftverek mellett leledzik még Skype, Picasa és Pidgin kliens is, hogy a szórakozást se hagyjuk ki.
Azért minden nem tökéletes. Még nem sikerült életre keltenem az IBM központi nyomtatótámogatását és az AT&T network klienst, mert ezek a modulok kifejezetten nem kedvelik a 64 bites környezetet. Én optimista vagyok. Ami késik az múlik. :-)

No comments: