Thursday 17 September 2009

Lotus Technical Breakfast - szeptember 3

Legutóbbi rendezvényünk fő témája részemről a Sametime Unified Telephony, röviden SUT volt. Szerencsére abban a helyzetben voltam és vagyok, hogy saját felhasználói tapasztalataimat oszthattam meg az érdeklődőkkel. Ami különösen fontos számomra, hogy a nemzetközi telefonkonferenciák miatt már nem kell bemennem az irodába, hanem a világ bármely pontjáról bejelentkezhetek a számítógépemen, és egy fejhallgató-mikrofon páros segítségével máris részese vagyok a virtuális összejövetelnek. Volt olyan eset, hogy az autóm csomagtartójában rendezkedtem be egy autópálya parkolóban és mobil 3.5G-vel lógtam a neten. Erre kúszott rá a VPN kliens, amin már vígan behívhattam az amerikai confcall-ba. El sem tudom képzelni, hogy egy sima mobil hívással mennyibe került volna az a másfél óra. A SUT-nak - a költséghatékonyság mellett - két olyan, igen fontos tulajdonsága van jelenleg, ami piacvezetővé teszi (más gyártó ezt nem tudja így együtt). Az egyik, hogy egyetlen kliens, mégpedig a Sametime kliens, teljes funkcionalitásában kiszolgálja a felhasználót, azaz nem kell különböző alkalmazások indítani és azok között váltogatni. A másik, hogy a SUT szerverek segítségével beilleszthető a rendszerbe a vállalati IP és nem IP PBX rendszer, akár vegyesen és több alközponttal is. Más gyártóval ellentétben a SUT nem kíván betenni egy újabb PBX-et a meglévők mellé. Ha van egy lekvároskenyérnyi időd akkor kukkants meg EZT.


No comments: