2009. július 24., péntek

Mi van az e-mail mögött: Van jövöje az e-mailnek és miért kell foglalkoznunk ezzel?

Véleményem szerint a jövőt erősen meghatározó megállapításra jutott Matthew W. Cain (Research VP, Gartner), vizsgálva az elektronikus levelezést. Idézem:
"Az elektronikus levelezés saját sikerének áldozatává vált: az elektronikus levelek mennyiségi növekedése a minőség rovására ment, és a felhasználók a kommunikáció alternatíváit keresik. Ugyanakkor az ezredforduló generációjának határozottan ellenszenves a hagyományos elektronikus levelezés és rutinszerűen alkalmaz egyéb kommunikációs szolgáltatásokat, mint például a 'social network'. Vajon milyen irányzat határozza meg végül a következő évtizedet?"

Mindezek alapján mit kezdünk a Microsoft Outlook kliensünkkel, amely a Microsoft szerint is csak egy levelezőkliens, bár annak nagyon jó?

Stratégiailag meg kell vizsgálnunk a Lotus Notes klienst, hogy megértsük az elektronikus levelezés (és együttműködés) hosszútávú irányvonalait. Az elektronikus levelezésnek szüksége van egy plug-in architektúrára, hogy túlélje a generációs változásokat. Mialatt az elmúlt néhány negyedévben a Lotus Notes-ot ócsárolták a Microsoft Outlookal szemben, az IBM túllépett a hagyományos levelezőkliensen azzal, hogy összegyúrta a hagyományos Lotus Notes klienst a Lotus Expeditorral, amely előzőleg Workplace Client Technology (nyílt forráskódon alapuló, központilag menedzselt kliens)) néven volt ismert.

Nincsenek megjegyzések: